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European Airlines Press Fuel-Price Edge... The airline industry's biggest lobbying group, the International Air Transport Association, or IATA, has said that every dollar increase in the price of oil costs a cumulative $1.6 billion for airlines.Crude oil prices, which have more than doubled over the past year, had their biggest gains ever Friday, with light sweet crude jumping nearly $11 to a record high of $138.54 a barrel on the New York Mercantile Exchange.... Air France-KLM has hedged 78 percent of its fuel consumption through March 2009, at $70 to $80 a barrel, Jean-Cyril Spinetta, the chairman and chief executive of the airline, said last month. Through that policy of hedging fuel four years in advance, the company saved about $35 a barrel when oil was at $120 a barrel.A team of 10 people work full time on hedging oil prices for Air France-KLM, Pierre-Henri Gourgeon, finance director of the company, said Monday. Gourgeon added that the company could not pass the full cost of fuel price increases over to its customers. Instead, it is investing about $1 billion a year in new, more fuel-efficient aircraft, to which savings from fuel price hedging contribute significantly.But that does not mean that Air-France-KLM has not felt a pinch. The company has already seen demand slow on its trans-Atlantic routes, Gourgeon said, though its European routes have not suffered. "Rather than decrease capacity we will adjust our growth plan slightly," he said.Other European airlines have also taken the hedging route. British Airways hedged 72 percent of its fuel needs for the first half of the financial year and 60 percent for the second half. Lufthansa has hedged 83 percent of its fuel requirements through the end of 2008 and said that it saved euro 109 million, or $172 million, last year by doing so.Even low-cost carriers like Air Berlin, easyJet and Ryanair are hedging, with Ryanair recently reversing a longstanding avowal to never do so.But some European airlines are less protected. According to the French bank BNP Paribas, the Spanish carrier Iberia Lineas Aereas de Espana has insured 47 percent of its 2008 fuel requirements, while Aer Lingus of Ireland has hedged 36 percent. The troubled Austrian Airlines has hedged only 20 percent of its 2008 fuel needs and is reportedly under pressure to find a "strategic alliance" with a stronger carrier, most likely Lufthansa or Air France-KLM. -- By Caroline Brothers, Posted on: Tuesday, 10 June 2008, 06:00 CDT, Herald Tribune.
António,Na empresa onde trabalho, PME industrial do vale do Ave, com 40 trabalhadores, em que 2/3 dos custos são derivados do petroleo, estamos atentos ao preço deste e já pensamos implementar uma cobertura do risco tal como a AirFrance KLM. Numa das nossas clientes, produtora de racções, também das redondezas, existe um técnico que em full-time executa essa actividade. Conclusão: Ou isto é mais um caso de incompetência lisboeta, habitaul diga-se, pois estão habituados a gerir em deficits, coisa que não acontece, nem é possível no resto de Portugal, ou a explicação será outra. Já está assegurada a tal fusão TAM+TAP+TAG e agora é necessário dramatizar a situação para facilitar o negócio.
Ferreira Leite vai pôr em causa novas SCUT e TGVhttp://sol.sapo.pt/PaginaInicial/Politica/Interior.aspx?content_id=99586&tab=communityVejamos as obras que MFLeite contesta (Obra/Território/Posição de MFLeite):- TGV: âmbito Nacional; MFL contesta- Novas Sctus: âmbito Nacional; MFL contesta- Alcochete: Lisboa; MFL em suspeito silêncio- TTT: Lisboa; MFL em suspeito silêncio- Zona Ribeirinha: Lisboa; MFL em suspeito silêncioAssim se vê a força do PSD centralista...AbraçosJsilva
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2 comentários:
António,
Na empresa onde trabalho, PME industrial do vale do Ave, com 40 trabalhadores, em que 2/3 dos custos são derivados do petroleo, estamos atentos ao preço deste e já pensamos implementar uma cobertura do risco tal como a AirFrance KLM. Numa das nossas clientes, produtora de racções, também das redondezas, existe um técnico que em full-time executa essa actividade.
Conclusão: Ou isto é mais um caso de incompetência lisboeta, habitaul diga-se, pois estão habituados a gerir em deficits, coisa que não acontece, nem é possível no resto de Portugal, ou a explicação será outra. Já está assegurada a tal fusão TAM+TAP+TAG e agora é necessário dramatizar a situação para facilitar o negócio.
Ferreira Leite vai pôr em causa novas SCUT e TGV
http://sol.sapo.pt/PaginaInicial/Politica/Interior.aspx?content_id=99586&tab=community
Vejamos as obras que MFLeite contesta (Obra/Território/Posição de MFLeite):
- TGV: âmbito Nacional; MFL contesta
- Novas Sctus: âmbito Nacional; MFL contesta
- Alcochete: Lisboa; MFL em suspeito silêncio
- TTT: Lisboa; MFL em suspeito silêncio
- Zona Ribeirinha: Lisboa; MFL em suspeito silêncio
Assim se vê a força do PSD centralista...
Abraços
Jsilva
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